Spørgsmål og svar til returnering
Jeg har fortrudt mit køb
Når en vare er bestilt, går den direkte til forsendelse. Vi kan derfor ikke stoppe eller ændre en afsendt ordre, og du er nødt til efterfølgende, at returnere denne til Brødrene Dahl.
Hvornår tager Brødrene Dahl leverancen retur?
- Når varen er komplet, i salgbar stand og i ubeskadiget originalemballage
- Når returleverancen er specificeret og sorteret
- Når varen er dokumenteret købt hos Brødrene Dahl via følgeseddel, faktura, pakkelabel eller lavet online
- Når varen ikke er udgået af Brødrene Dahls sortiment
- Når der er lavet en forhåndsaftale med Brødrene Dahl ift. returnering af skaffevarer
Læs mere om returregler i vores salgs- og leveringsbetingelser.
Er det nogle varer, der ikke tages retur?
Rør, kabler eller øvrige varer i afmålte længder eller specialmål, skifer, metalplader samt tagrender tager vi desværre ikke retur.
Er der håndteringsomkostninger for skaffevarer?
Ja, der er håndteringsomkostninger for skaffevarer, samt eventuelle returgebyrer til leverandøren.
Læs mere om returnering af skaffevarer i vores salgs- og leveringsbetingelser.
Kan jeg oprette en returleverance på BD.dk?
Ja du kan selv oprette en returleverance via BD.dk. under konto/returordre.
Her kan du oprette og finde tidligere returordre. Bemærk at du kun kan returnere varer og ikke paller online.
Hvor lang tid tager det at behandle min retursag?
- Returleverancen behandles normalt inden for 8 hverdage, efter modtagelse. Brødrene Dahl fremsender herefter indenfor 14 dage en kreditnota, hvis returvarerne opfylder forudsætningerne for en returleverance.
Ved skaffevarer udsendes der først kreditnota, når vores leverandør har krediteret Brødrene Dahl for købet. - Hvis returvarer ikke opfylder forudsætningerne for returleverance, returneres eller bortskaffes leverancen for kundens regning.
Har du flere spørgsmål?
Gå tilbage til oversigten og find flere svar.
Du er også velkommen til at kontakte vores kundeservice.